تبلیغات
لب تاب رایگان و کسب درآمد - سایت ایران بین(ثبت نام رایگان)

لب تاب رایگان و کسب درآمد

سایت ایران بین(ثبت نام رایگان)

چهارشنبه 23 شهریور 1384

 

کاربران گرامی

                  *کاملا رایگان*
با توجه به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص ساماندهی شرکتهایی که در زمینه بازاریابی شبکه ای فعالیت می کنند و جلوگیری از فعالیت شرکتهای غیر قانونی، هر چند سایت ایران بین استانداردهای لازم برای اجرای بازاریابی شبکه ای خود را رعایت کرده است، اما با توجه به پیچیدگی موضوع و نوع فعالیت سایت ایران بین، به منظور هماهنگی با مصوبه مجلس و در جهت آسودگی خاطر شما عزیزان، تغییراتی در سیستم بازاریابی ایران بین اعمال شده است و آن عضویت مجانی و پورسانت برای تبلیغ سایت است! عجله کنین که شما جزو اولین نفرات شاخه باشید .

کسب درآمد به عنوان حق بازاریابی تا   12617400 تومان  

 بدونه هیچگونه پرداخت کاملا رایگان

راهنما سایت: ادامه مطلب

کد معرف (اجباری):mogh892406001    

ثبت نام رایگان:http://www.iranbin.com/Index.aspx?mdl=Profile2

مزایای بازاریابان مستقل

کد معرف (اجباری):mogh892406001

بنگاه های بزرگ تجاری در دنیایكنونی برای فروش محصولات خود از شیوه های مدرن بازاریابی استفاده می كنند. این شیوه ها عمدتا بر پایه گسترش اینترنت در سال های گذشته بنا نهاده شده اند. بسیاری از بنگاه های اقتصادی و همچنین مردم عادی ملل مختلف، امر بازاریابی اینترنتی و كار در خانه را بسیار جدی تلقی می كنند. رشد این پدیده چنان بوده است كه از آن به عنوان موج چهارم در قرن بیست و یك نیز یاد می کنند.

شركت هایی كه برای فروش كالا و خدمات خود از این روش های نوین استفاده می كنند در واقع هزینه های توزیع كنندگان و هزینه های تبلیغات خود را بین بازاریابان مستقل تقسیم می كنند، زیرا اعتقاد بر این است كه كارایی این شیوه یعنی تبلیغ شفاهی و دهان به دهان بسیار موثرتر از سایر شیوه های تبلیغاتی و توزیع از طریق موزعین بزرگ است.

شما هم شاید روزانه، به طور ناخودآگاه بر حسب عادت برای شركت ها و افراد زیادی تبلیغ می كنید، بدون اینكه در سودی كه آن فرد یا شركت به دست می آورد، سهیم باشید. به طور مثال فرض كنید یكی از دوستان شما از شهری دیگر به شهر شما می آید و از شما سئوال می كند كه آدرس یكی از بهترین رستوران های شهر را به وی بگویید. شما هم براساس اطلاعات خود به طور مثال رستوران A را به وی معرفی می كنید. دوست شما به اتفاق خانواده و شاید دوستان خود به رستوران A رفته و سبب كسب در آمد برای صاحب رستوران میشود. نقش شما در این میان به عنوان معرف چه بوده است؟

حال اگر صاحب رستوران فردی آینده نگر باشد و به شما بگوید اگر تعداد معینی از افراد توسط شما به این رستوران معرفی شوند، شما می توانید به اتفاق خانواده تان به طور رایگان شامی را مهمان رستوران باشید دیگر شما ازاین معرفی، بدون بهره نخواهید بود و تبلیغ شفاهی شما نیز ارزشمند خواهد شد. در حقیقت صاحب این رستوران شما را در سود به دست آمده به نوعی شریك نموده است. روش های مدرن بازاریابی در واقع شكل هدایت شده و برنامه ریزی شده همین مثال هستند.

 سایت ایران بین بعد از اینكه مدت ها برای معرفی خود شیوه های مختلفی از جمله تبلیغ در نشریات، روزنامه ها و سایت های پر بیننده، شرکت در نمایشگاه های مرتبط، پخش کاتالوگ و بروشور، چاپ آگهی در کتاب های مختلف و...  را در پیش گرفت، نهایتاً در مرداد ماه سال 83 تصمیم گرفت به جای تمام ابزار های تبلیغاتی سنتی، از روش نوین بازاریابی اینترنتی استفاده نماید.

ما در واقع خواستیم با توجه به تحول علم بازاریابی در دنیا و قدرت شگرف بازاریابی اینترنتی در توسعه و معرفی کالاها و خدمات و همچنین با عنایت به پیشرو بودن سایت ایران بین در حوزه تجارت الکترونیک در ایران، نخستین کسب و کاری باشیم که از این روش برای معرفی و توسعه کار خودمان طبق اصول علمی، استفاده می کنیم و شما عزیزان را نیز در درآمد آن شریک نماییم.

و اما انواع بازاریابی در ایران بین چگونه صورت می گیرد و كارمزد ها چیست؟ شیوه بازاریابی ایران بین جزو روش های نوین بازاریابی در عصر ارتباطات به حساب می آید و بخش عمده ای از آن از طریق اینترنت قابل انجام است. به همین دلیل نیز به راحتی قابلیت آن را دارد كه به عنوان شغل دوم افراد باشد و ظرفیت تبلیغ به عنوان یک شغل مناسب برای كار در خانه را نیز دارد.

هر فرد می تواند به عنوان یك بازاریاب مستقل با شركت همكاری كند و از یك موقعیت عالی، برای كسب درآمد استفاده نماید. ولی فراموش نكنید كه این تنها یك موقعیت است. مانند هر كار دیگری، بازاریابی از هر نوع آن(سنتی و مدرن) نیز به زحمت و كار جدی نیاز دارد، بر خلاف تصوری كه بسیاری از افراد ممكن است از بازاریابی اینترنتی داشته باشند، عضویت در یك شبكه بازاریابی به معنی سرمایه گذاری در بورس یا یك بانك نیست كه به صورت ماهانه یا سالانه برای شما، بدون اینکه فعالیت ویژه ای انجام دهید، سود دهی داشته باشد. سود دهی در این مجموعه ارتباط مستقیم با فعالیت بازاریابی شما دارد.

در سیستم بازاریابی ایران بین هر فرد بدون پرداخت وجه، بدون خرید كالا و بطور كلی بدون هیچ گونه قید و شرطی و فقط با ثبت نام در سایت می تواند به عنوان یك بازاریاب مستقل فعالیت خود را آغاز كند. هر فرد در ابتدا بازاریاب معمولی به حساب می آید و بتدریج با افزایش فروش محصولات سایت به بازاریاب برنزی، نقره ای و در نهایت بازاریاب طلایی ارتقاء می یابد. در صورتیکه یک بازاریاب موفق شود میزان فروش خود را به 75 هزار تومان برساند به بازاریاب برنزی، در صورتیکه 200 هزار تومان از محصولات سایت را بفروشد به بازاریاب نقره ای و اگر فروش خود را به 400 هزار تومان برساند به بازاریاب طلایی ارتقاء خواهد یافت.

ذکر سه نکته مهم در این زمینه ضروری به نظر می رسد:
نخست آنکه، سایت بسته های متنوعی با ترکیبهای مختلفی از انواع کتاب، سی دی و کارت اینترنت را طراحی کرده است که به قیمتهای 50 هزار تومان، 40 هزار تومان، 30 هزار تومان و ... به صورت یکجا قابل فروش هستند(محصولات داخل بسته های ویژه همگی به قیمت بازار و پشت جلد ارائه شده اند). درصورتیکه یک بازاریاب معمولی موفق شود یکی از این بسته ها را به فروش برساند، امتیاز فروش 75 هزار تومانی برای ارتقاء به بازاریابی برنزی را کسب می کند.(بازاریابان نقره ای و طلایی نیز با فروش هر یک از این بسته های ویژه، 75 هزار تومان به مبلغ فروش خود اضافه خواهند کرد). برای اطلاع از جزییات این بسته ها لطفا صفحه اول سایت را مشاهده فرمایید.
دوم آنکه جایگاه بازاریابی افراد در این سیستم دائمی است.
و سوم آنکه برای فروش محصولات سایت توسط بازاریابان و ارتقاء آنها به بازاریابان برنزی، نقره ای و طلایی محدودیت زمانی وجود ندارد. یک بازاریاب ممکن است ظرف مدت یک روز 75 هزار تومان فروش داشته باشد و یک بازاریاب دیگر یک ماه و دیگری یکسال. از نظر سیستم بازاریابی ایران بین همه بازاریابان به محض رسیدن به سقف فروش تعیین شده ارتقاء می یابند. فروش سریعتر، امکان درآمد بیشتر را برای شما فراهم می کند(در این زمینه در بخش محدودیت سطح توضیحات لازم ارائه شده است).

در سیستم بازاریابی مدرن ایران بین، هر بازاریاب این امكان را دارد كه سیستم بازاریابی ایران بین را به دیگران معرفی كند و یك تیم بازاریابی در زیر مجموعه خود تشكیل دهد. در این شرایط هر فرد از تلاش خود و تیم زیر مجموعه اش برای فروش كالاها منتفع می شود.

بنابراین و بطور خلاصه كلیه بازاریابان مستقل سایت از چهار طریق امكان كسب درآمد دارند

الف) فروش مستقیم محصولات سایت(كتاب، سی دی، كارت اینترنت و بنر های تبلیغاتی سایت) به دیگران توسط شخص بازاریاب

ب) فروش مستقیم محصولات سایت(كتاب، سی دی، كارت اینترنت و بنر های تبلیغاتی سایت) به دیگران توسط تیم زیر مجموعه بازاریاب

ج) بازاریابی برای آریا كارت

د) بازاریابی برای پذیرش آریا كارت در فروشگاه های فیزیكی و مجازی(مرچنت یابی)

الف) فروش مستقیم محصولات سایت به دیگران توسط شخص بازاریاب

سایت از بابت فروش كتاب های داخلی و خارجی و همچنین كارت اینترنت 3 درصد كارمزد و از بابت فروش بنرهای تبلیغاتی سایت 10 درصد كارمزد به كلیه بازاریابان پرداخت می كند. برای این منظور سایت امكاناتی را نیز برای بازاریابان فراهم كرده است. كلیه بازاریابان سایت این امكان را دارند كه از طریق سیستم بازاریابی اینترنتی ویژه ای كه از طریق ای میل های متداول عمل می كند و در اختیار افراد قرار می گیرد، محصولات سایت را به دیگران معرفی كنند. كنار هر كتاب  گزینه ای وجود دارد تحت عنوان" بازاریابی ایمیلی این كتاب" كه از طریق كلیك روی آن می توانید لینك كتاب مربوطه را به همراه توضیحات خودتان برای دیگران ای میل نمایید. در صورتی كه فرد از طریق كلیك بر روی ای میل ارسال شده توسط شما محصول مورد نظر را خریداری نماید، 3 در صد كارمزد به شما تعلق می گیرد.

نکته مهم در این زمینه این است که وقتی دریافت کننده ای میل روی کتاب مربوطه کلیک می کند و یا وقتی که بازدید کننده وبلاگ و یا سایت شما روی بنر ایران بین کلیک می کند و به سایت ایران بین می آید، علاوه بر اینکه خریدهایش برای شما پورسانت دارد و میزان فروش شما را افزایش می دهد، اگر به هر دلیلی علاقه مند شد بازاریاب سایت شود، شناسه شما در بخش شناسه معرف به گونه ای درج می شود که شخص نمی تواند آنرا تغییر دهد. حتی اگر از سایت خارج شود و کامپیوتر خود را نیز خاموش کند و فردا مجدداً به سایت بیاید، شناسه شما همچنان در بخش معرف درج شده است. بنابراین حقوق شما محفوظ خواهد ماند.

علاوه بر این بازاریابان می توانند به طور مستقل و بدون استفاده از امكانات بالا نیز به بازاریابی عمده و یا جزیی بپردازند. خریداران اینترنتی تنها باید هنگام سفارش، در فرم نهایی خرید شناسه بازاریاب را به عنوان معرف ذكر كند.

امكان دیگر بازاریابی در این بخش، انعقاد قراردادی جداگانه با شركت برای بازاریابی های عمده و تجاری می باشد. كلیه بازاریابان مستقل سایت می توانند با هماهنگی قبلی با بخش مربوطه به شركت مراجعه كنند. كارمزد بازاریابی در این بخش برای سفارشهای عمده بین 5 تا 10 درصد است.

ب) فروش مستقیم محصولات سایت به دیگران توسط تیم زیر مجموعه بازاریاب

 همانطور كه عنوان شد كلیه بازاریابان سایت این امكان را دارند كه خدمات سایت  از جمله امكانات بازاریابی سایت را به دیگران معرفی كنند و در زیر مجموعه خود بازاریابان دیگری را به كار گیرند. هر فرد جدیدی كه تقاضای عضویت در شبكه بازاریابی ایران بین را بنماید و شناسه شما را به عنوان معرف در فرم ثبت نام خود درج كند، شما معرف مستقیم فرد به حساب می آیید. حال با توجه به اینكه فرد زیر مجموعه شما نیز این امكان را دارد كه بازاریابان دیگری را در زیر مجموعه خود تعریف كند، شما برای افراد مذكور حكم معرف غیر مستقیم را خواهید داشت. هر بازاریاب از مجموعه فعالیت خودش و تیم زیر مجموعه اش منتفع می شود.

سایت از بابت فروش كتاب های داخلی و خارجی و همچنین كارت اینترنت توسط بازاریابان زیر مجموعه شما به دیگران(بازاریابانی كه شما معرف مستقیم آنها هستید و آنها هنگام ثبت نام شناسه شما را به عنوان معرف درج كرده اند) 2 درصد كارمزد به شما پرداخت می كند. از بابت فروش بنرهای تبلیغاتی سایت توسط بازاریابان زیر مجموعه  نیز 10 درصد كارمزد به بازاریابان معرف تعلق می گیرد.

علاوه بر این متناسب با رشد فروش كلیه بازاریابان زیر مجموعه شما و ارتقا آنها به بازاریابان برنزی، نقره ای و طلایی بدون توجه به اینكه شما معرف مستقیم آنها بوده اید و یا اینكه افراد زیر مجموعه شما خدمات سایت را به آنها معرفی كرده اند، شما حق بازاریابی دریافت خواهید نمود. پرداخت این حق بازاریابی هم به میزان فروش شما و هم به میزان فروش تیم زیر مجموعه شما بستگی دارد و از قواعد خاصی به شرح زیر پیروی می كتد:

درصورتیكه میزان فروش شما از محصولات سایت(كتاب های داخلی، كتابهای خارجی، كارت اینترنت و بنر های  تبلیغاتی سایت) به 75 هزار تومان برسد شما به بازاریاب برنزی ارتقاء می یابید. در این شرایط به ازای هر 150 هزار تومان فروش بازاریابان زیر مجموعه شما(یعنی به ازای ارتقاء هر زوج بازاریاب زیر مجموعه شما به بازاریاب برنزی به شرط آنكه یك نفر در سمت راست و یك نفر در سمت چپ شما باشند سایت به میزان 1.33 درصد فروش آنها، یعنی 2000 تومان به شما حق بازاریابی پرداخت می كند. توجه داشته باشید شرط پرداخت این حق بازاریابی این است كه شما خودتان به بازاریاب برنزی ارتقاء یافته باشید.

برای روشن تر شدن چگونگی پرداخت این حق بازاریابی ذكر مثالی ساده مفید خواهد یود. برای این منظور به شكل زیر توجه فرمایید:

 

در مثال فرضی بالا فرض می كنیم شما موفق شده اید میزان فروش خود از محصولات سایت را به 75 هزار تومان برسانید و به بازاریاب برنزی ارتقاء یابید. همچنین فرض  می كنیم شما 5 بازاریاب در سمت چپ خود و 3 بازاریاب را در سمت راست دارید كه همه آنها نیز به بازاریاب برنزی ارتقاء یافنه اند. پس در زیر مجموعه شما در حال حاضر 3 زوج کامل چپ و راست وجود دارد و حق بازاریابی شما تا این لحظه 6 هزار تومان می باشد. اینکه این 8 نفر را شما مستقیماً به سایت معرفی کرده اید و یا افراد بالای دست شما و یا زیر مجموعه شما آنها را در این جایگاه قرار داده اند اصلا در محاسبه درآمد شما تاثیری ندارد.

در مثال بالا افراد D,F,G,H  اصلاً کسی را زیر مجموعه خود ندارند و فعلا حق بازاریابی به آنها تعلق نمی گیرد و فرد B با اینکه 2 نفر زیر مجموعه خود دارد و همچنین فرد E با اینکه یک نفر را در سمت راست خود دارد، هیچ درآمدی از این بابت کسب نمی کنند. بدلیل اینکه هنوز در زیر مجموعه آنها زوج کاملی(راست و چپ) به وجود نیامده است(البته پتانسیل مربوطه برای این افراد حفظ می شود).

 توجه داشته باشید نحوه محاسبه پورسانت های شما به طور كلی براساس تعادل شما صورت می گیرد و اگر به طور مثال 30 بازاریاب برنزی در سمت راست شما و 40 بازاریاب برنزی در سمت چپ شما وجود داشته باشند شركت برای شما تعادل 30 و درآمدی معادل تومان 60000=2000×30 در نظر می گیرد. در محاسبه تعادل تفاوتی نمی كند كه آیا هر 30 نفر را شما به سیستم معرفی كرده اید یا زیر مجموعه های شما. بنابراین رسیدن به تعادل‎های بالا خیلی دور از ذهن نیست.

و اما نكته ای كه حتماً باید به آن توجه كنید محدودیت های در نظر گرفته شده برای این درآمد، موسوم به محدودیت سطح است. در هر سیستم بازاریابی مدرن از این دست، علاوه بر ضرورت طراحی سیستم پورسانت دهی بر مبنای تشكیل هر زوج چپ و راست، می بایست برای جلوگیری از ورشكستگی صاحب بنگاه محدودیت های دیگری نیز اعمال كرد. برخی از شبكه ها از محدودیت های سطحی و برخی نیز از محدودیت های روزانه استفاده می نمایند. در سیستم بازاریابی ایران بین محدودیت روزانه وجود ندارد و تنها محدودیت در سطح تعریف شده است. در شبكه بازاریابی ایران بین برای كسب حق بازاریابی، در صورتی كه بازاریاب برنزی باشد، نمی تواند در یك سطح بیش از 128 هزار تومان از بابت فروش افراد زیر مجموعه و ارتقاء افراد به بازاریابان برنزی درآمد كسب كند. اگر بازاریاب نقره ای شود این محدودیت از بابت ورود افراد برنزی به 256 هزار تومان و اگر طلایی شود از بابت ورود افراد برنزی به 512 هزار تومان افزایش می یابد.

و اما در چه شرایطی یك بازاریاب به بازاریاب نقره ای و طلایی ارتقاء می یابد و مزایای این پیشرفت چیست؟

در صورتیکه یک بازاریاب بتواند میزان فروش خود از محصولات سایت را به 200 هزار تومان برساند به بازاریاب نقره ای و  و در صورتی كه بتوانید میزان فروش خود را به 400 هزار تومان برسانید به بازاریاب طلایی تبدیل خواهید شد. اگر شما به بازاریاب نقره ای تبدیل شوید علاوه بر اینکه یک آریا کارت با تمام مزایای آن به شما تعلق می گیرد، امكان كسب درآمد تا سقف 384 هزار تومان در هر سطح به ازای زیر مجموعه های نقره ای نیز برای شما فراهم می شود. ضروری است درباره این بخش كمی بیشتر توضیح داده شود. وقتی افراد و بازاریابان زیر مجموعه میزان فروش خود را افزایش می دهند و از بازاریاب برنزی به بازاریاب نقره ای تبدیل می شوند، در آن صورت شرکت به ازای هر 400 هزار تومان فروش بازاریابان زیر مجموعه شما(یعنی به ازای ارتقاء هر زوج بازاریاب زیر مجموعه شما به بازاریاب نقره ای)، به شرط آنكه یك نفر در سمت راست و یك نفر در سمت چپ شما باشند سایت به میزان 0.75 درصد فروش آنها، یعنی 3000 تومان به شما حق بازاریابی (مازاد بر 2000 تومان قبل) پرداخت می كند. توجه داشته باشید شرط پرداخت این حق بازاریابی این است كه شما خودتان به بازاریاب نقره ای ارتقاء یافته باشید. در واقع شرکت به ازای هر 400 هزار تومان فروش به ازای هر زوج نقره ای كه در زیر مجموعه آنها شكل می گیرد علاوه بر کارمزد هایی که قبلا دریافت کرده بودید، 3 هزار تومان دیگر به عنوان حق بازاریابی جدید به شما تعلق خواهد گرفت. این حق بازاریابی ناشی از نقره ای شدن افراد زیر مجموعه، تا سقف 384 هزار تومان در هر سطح برای كلیه اعضای نقره ای قابل دریافت است. نكته مهمی كه باید به آن توجه شود این است كه درآمد های ناشی از شكل گیری زوجهای برنزی در زیر مجموعه افراد نقره ای(هر زوج 2 هزار تومان با محدودیت 256 هزار تومان در هر سطح)، با درآمد های ناشی از نقره ای شدن همین افراد(هر زوج 3 هزار تومان با محدودیت 384 هزار تومان در هر سطح) كاملاً از یكدیگر مجزا است. برای مثال اگر شما نقره ای باشید و كلیه افراد زیر مجموعه شما نیز نقره ای باشند، درآمد شما به ازای هر زوج 5 هزار تومان تاسقف 640 هزار تومان(256+384) در هر سطح خواهد بود. 

اگر شما به بازاریاب طلایی تبدیل شوید، امكان كسب درآمد تا سقف یك میلیون و 536 هزار تومان در هر سطح به ازای زیر مجموعه های طلایی برای شما فراهم می شود. ضروری است درباره این بخش كمی بیشتر توضیح داده شود. وقتی افراد و بازاریابان زیر مجموعه میزان فروش خود را افزایش می دهند و از بازاریاب نقره ای به بازاریاب طلایی تبدیل می شوند، در آن صورت شرکت به ازای هر 800 هزار تومان فروش بازاریابان زیر مجموعه شما(یعنی به ازای ارتقاء هر زوج بازاریاب زیر مجموعه شما به بازاریاب طلایی)، به شرط آنكه یك نفر در سمت راست و یك نفر در سمت چپ شما باشند سایت به میزان 0.75 درصد فروش آنها، یعنی 6000 تومان به شما حق بازاریابی (مازاد بر 5000 تومان قبل) پرداخت می كند. توجه داشته باشید شرط پرداخت این حق بازاریابی این است كه شما خودتان به بازاریاب طلایی ارتقاء یافته باشید. این حق بازاریابی ناشی از طلایی شدن افراد زیر مجموعه، تا سقف یك میلیون و 536 هزار تومان در هر سطح برای كلیه اعضای طلایی قابل دریافت است. نكته مهمی كه باید به آن توجه شود این است كه درآمد های ناشی از شكل گیری زوجهای برنزی در زیر مجموعه افراد طلایی (هر زوج 2 هزار تومان با محدودیت 512 هزار تومان در هر سطح)، با درآمد های ناشی از نقره ای شدن همین افراد(هر زوج 3 هزار تومان با محدودیت 768 هزار تومان در هر سطح) و درآمد های ناشی از طلایی شدن همین افراد(هر زوج 6 هزار تومان با محدودیت یك میلیون و 536 هزار تومان در هر سطح)  كاملاً از یكدیگر مجزا است. برای مثال اگر شما طلایی باشید و كلیه افراد زیر مجموعه شما نیز طلایی باشند، درآمد شما به ازای هر زوج 11 هزار تومان تاسقف  دو میلیون و 816  هزار تومان(1536+768+512) در هر سطح خواهد بود. 

نكته مهم: اگر فردی برنزی باشد و در زیر مجموعه وی زوجهای نقره ای و یا طلایی شكل بگیرند، تا زمانی كه شخص نقره ای و طلایی نشود درآمدی از این بابت به وی تعلق نمی گیرد، ولی پتانسیل آن حفظ خواهد شد و بلافاصله اگر شخص نقره ای شود تمام درآمدهای زوجهای نقره ای برای وی محاسبه خواهد شد، و زمانی كه طلایی شود نیز همه درآمدهای ناشی از زوجهای طلایی به وی تعلق خواهد گرفت. البته محدودیت سطح عطف به ما سبق نخواهد شد. یعنی اگر شما درآمدی را به واسطه برنزی بودن و یا نقره ای بودن در یك سطح از دست بدهید و بعد طلایی شوید درآمد از دست رفته برگشت نمی شود. از این نظر زودتر نقره ای و طلایی شدن، از ارزش ویژه ای برخوردار است.

پاداش ویژه:علاوه بر حق بازاریابی های ذکر شده، درصورتی كه شما و تیم زیر مجموعه تان بتوانید فروش خود را افزایش دهید، شرکت یک پاداش ویژه به شما پرداخت خواهد کرد. در صورتیکه شما با فروش 200 هزار تومانی به بازاریاب نقره ای تبدیل شده و همچنین بتوانید معرف مستقیم 20 بازاریاب برنزی در سمت راست و 20 بازاریاب برنزی در سمت چپ باشید، سایت به شما یک جایزه 150 هزار تومانی اعطاء می کند. البته درصورتیکه شما از این جایزه استفاده نکنید می توانید از جوایز نفیس بعدی به شرح زیر بهره مند شوید. در صورتیکه شما با فروش 400 هزار تومانی به بازاریاب طلایی تبدیل شده و همچنین بتوانید معرف مستقیم 40 بازاریاب برنزی در سمت راست و 40 بازاریاب برنزی در سمت چپ باشید، می توانید به ازای هر 1000 زوج برنزی(تا سقف 9 هزار زوج) 700 هزار تومان پاداش ویژه نقدی دریافت نمایید. اگر پاداش هزار زوج برنزی اول و هزار زوج برنزی دوم را دریافت ننمایید می توانید بلافاصله با رسیدن به 3 هزار زوج برنزی بجای 2 میلیون صد هزار تومان، 972 هزار تومان اضافه، جمعا 3 میلیون و 72 هزار تومان دریافت نمایید. مجددا اگر پاداش رسیدن به 4 هزار زوج برنزی و 5 هزار زوج برنزی را دریافت نكنید می توانید بلافاصله با رسیدن به 6 هزار زوج برنزی بجای 2 میلیون صد هزار تومان، 972 هزار تومان اضافه، جمعا 3 میلیون و 72 هزار تومان دیگر دریافت نمایید. و همینطور اگر پاداش رسیدن به 7 هزار زوج برنزی و 8 هزار زوج برنزی را دریافت نكنید می توانید بلافاصله با رسیدن به 9 هزار زوج برنزی بجای 2 میلیون صد هزار تومان، 972 هزار تومان اضافه، جمعا 3 میلیون و 72 هزار تومان دیگر دریافت نمایید. سقف جایزه در این مرحله در صورت دریافت نقدی روی هر هزار زوج برنزی 6300000 تومان و در صورت دریافت روی هر 3 هزار زوج برنزی 9216000 است.  

علاوه بر تمام مزایای پیش گفته، سایت یك درصد كارمزد نیز از بابت كلیه خرید های شخصی بازاریابانی كه شما معرف مستقیم آنها هستید به حساب شما واریز می شود.  

ج) بازاریابی برای خدمات سایت و آریا كارت

كلیه بازاریابان سایت می توانند خدمات ویژه سایت را به دیگران معرفی و برای فروش آریا كارت به مشتریان علاقه مند، از روشهای مختلف اقدام به بازاریابی كنند. برای این منظور كافیست متقاضی آریا كارت هنگام ثبت نام شناسه شما را به عنوان معرف در بخش مربوطه درج كند. در این شرایط به ازای فروش هر آریا كارت مبلغ 5 هزار تومان به حساب الكترونیكی شما واریز می شود.

فروش آریا كارت مستقل از سایر بازاریابی ها می باشد و رقم فروش آن برای ارتقاء افراد به بازاریاب برنزی منظور نمی شود.

ه) بازاریابی برای پذیرش آریا كارت در فروشگاه های فیزیكی و مجازی(مرچنت یابی): كلیه بازاریابان سایت این امكان را دارند كه با مذاكره با فروشگاه های فیزیكی و مجازی، آنها را تشویق كنند كه آریا كارت را به عنوان یك كارت اعتباری برای دریافت وجه از مشتریان بپذیرند. برای این منظور ضروری است افراد در صورت تمایل با هماهنگی قبلی مدیریت آریا كارت، به شركت مراجعه حضوری داشته باشند تا توضیحات لازم در این خصوص به آنها داده شود. قراردادی مستقل در این زمینه با افراد منعقد خواهد شد. كارمزد بازاریابی در این بخش بسیار متنوع و قابل توجه است. در جلسه مذكور جزییات مربوطه و قواعد پورسانت دهی تشریح خواهد شد.

برای روشن تر شدن موضوع ذكر یك مثال واقع بینانه ضروری به نظر می رسد.

مثال: 

حال بپردازیم به یك مثال واقع بینانه. فرض كنید شما به عنوان بازاریاب فعالیت تجاری خود را با ایران بین آغاز نمودید. فرض می كنیم شما یك بازاریاب با توانایی های متوسط هستید.

فرض می كنیم شما تنها می توانید شخصاً در هر ماه فقط یك نفر را به مجموعه خود اضافه كنید(شما معرف مستقیم فرد باشید) همچنین فرض می كنیم كه افراد زیر مجموعه شما نیز توانایی مشابه شما داشته باشند. یعنی تنها یك نفر را بتوانند به مجموعه اضافه نمایند. به این ترتیب ظرف یك سال زیر مجموعه شما به 4095 بازاریاب می رسد كه شما معرف مستقیم 12 نفر آنها هستید. در ماه اول شما یك نفر را به مجموعه اضافه می كنید، در ماه دوم شما باز هم یك نفر را در زیر مجموعه خود قرار می دهید و فردی كه در ماه اول معرفی كرده اید نیز یك نفر را معرفی می كند. بنابراین در ماه دوم دو نفر به مجموعه اضافه می شوند. در ماه سوم شما و سه نفر دیگر، هر كدام یك نفر را به زیر مجموعه خودتان اضافه می كنید. یعنی در ماه سوم در مجموع چهار نفر به مجموعه اضافه می شوند. در ماه چهارم هشت نفر، در ماه پنجم 16 نفر و...  وماه دوازدهم 2048 نفر. در مجموع در طول یكسال 4095 نفر به زیر مجموعه شما اضافه خواهند شد.

  شما و افرادی كه مستقیماً به مجموعه معرفی كردید دارای توانایی ها و همچنین ابزار مشابهی برای بازاریابی هستید. اولین كاری كه ابزار آن در اختیار شما قرار گرفته است ای میل كردن كتاب های سایت به دیگران با متن پیغام خودتان است. هر فرد می تواند با استراتژی ای که خودش تعیین می كند، با صرف زمانی در حدود یك ساعت در روز دست كم 500 ای میل ارسال كند(50 كتاب برای 10 نفر یا ده كتاب برای 50 نفر و یا هر تركیب دیگر). توجه داشته باشید بخشی از ای میل ها یك جا ارسال می شوند و امكان آن برای شما در نظر گرفته شده است. فرض كنید تنها یك درصد از ای میل های ارسالی شما منجر به سفارش شود. یعنی روزی 5 كتاب. از آنجایی كه قیمت متوسط كتاب در حال حاضر در كشور 2200 تومان است. یعنی شما به طور متوسط از این بابت می توانید ماهانه 330 هزارتومان فروش و 3 درصد آن یعنی 9900 تومان درآمد كسب كنید.

درمورد كتاب های خارجی نیز از میان هزاران عنوان كتاب خارجی جدید كه در روز منتشر می شوند، شما باز هم تنها با صرف زمانی معادل یك ساعت در روز امكان ای میل 500 كتاب را دارید(با تركیب دل خواه). باز هم فقط فرض می كنیم یك هزارم از این ای میل ها منجر به فروش كتاب شود. در این شرایط شما در هر ده روز ،امكان فروش 5 كتاب خارجی با قیمت متوسط 60 هزار تومان را به دست آورده اید. یعنی 900 هزار تومان فروش كه 2 درصد كارمزد آن مبلغ 18000 تومان در ماه می شود.

در پایان ماه اول شما از بابت حق بازاریابی مستقیم برای كتاب های فارسی و انگلیسی جمعاً 27900 تومان درآمد كسب می كنید.

در ماه دوم شما درآمد ماه اول را، بعلاوه درآمدی تحت عنوان حق بازاریابی غیر مستقیم كه در واقع ناشی از عملیات(بازاریابی) فردی است كه شما در ماه اول معرفی كرده اید، كسب می نمایید. با فرض بر اینكه فرد معرفی شده توانایی مشابه شما داشته باشد وی نیز می تواند به همان میزانی كه شما كتاب فروختید، فروش داشته باشد. از این بابت 2 درصد فروش كتاب های فارسی یعنی 6600 تومان و یك درصد كتاب های خارجی یعنی 9000 تومان كارمزد به عنوان معرف مستقیم وی به شما تعلق می گیرد. در ماه دوم با توجه به اینكه با معرفی نفر دوم توسط شما یك زوج كامل زیر مجموعه شما شكل می گیرد و آنها هم با فروشی که انجام می دهند به بازاریاب طلایی تبدیل می شوند، شما 11 هزار تومان(2+3+6) نیز حق معرفی بازاریابی جدید كسب می كنید.

در ماه سوم همین عملیات تكرار می شود با این تفاوت كه شما در این ماه از بابت فروش دو نفری كه شما معرف مستقیم آنها بوده اید منتفع خواهید شد. برای روشن تر شدن موضوع خلاصه ای از انواع حق بازاریابی هایی كه شما در طول یك سال در این مثال كسب می كنید در جدول زیر ارائه شده است(به این نکته نیز توجه کنید که بازاریابان با فروشی که در این مثال فرضی برای آنها پیش بینی شده است همگی در همان ماه اول طلایی می شوند):

                                                                                                                                                                                                                                                                              (تومان)     

مجموع درآمد

حق بازاریابی    غیر مستقیم كتاب خارجی

حق بازاریابی    مستقیم كتاب خارجی

حق بازاریابی غیر مستقیم كتاب  فارسی

حق بازاریابی مستقیم كتاب فارسی

حق بازاریابی از بابت ارتقاء بازاریابان زیر مجموعه به بازاریاب طلایی

حق بازاریابی از بابت ارتقاء بازاریابان زیر مجموعه به بازاریاب نقره ای

حق بازاریابی از بابت ارتقاء بازاریابان زیر مجموعه به بازاریاب برنزی

تعداد افرادی كه شما معرف مستقیم هستید

تعداد کل زیر مجموعه ها

ماه

27900

0

18000

0

9900

0

0

0

1

1

1

45500

9000

18000

6600

9900

6000

3000

2000

2

2

2

63100

18000

18000

13200

9900

12000
[ چهارشنبه 23 شهریور 1384 - 05:09 ق.ظ ]
[ویرایش شده در : سه شنبه 3 آبان 1384 - 08:10 ق.ظ]

[ پیام ()|| محمد ] [کسب درآمد با سایتهای فارسی , ] [+]